11 czerwca 2015

DUSZONE BATATY Z MASŁEM ORZECHOWYM


To danie można nazwać 'wege gulasz', takie mam skojarzenie. Są to po prostu duszone w pomidorach i maśle orzechowym warzywa z kaszą.

Bataty zrobiły się powszechnie dostępne, a za sprawą dyskontowej ceny szalenie popularne. I bardzo dobrze, bo to przepyszne i wdzięczne warzywo jest w dodatku bogate w wartości odżywcze.


Jestem w nich zakochana i na okrągło jem je w postaci pieczonych frytek z oliwą, rozmarynem, solą i pieprzem. Jednak ile można? Zaczęłam więc wypróbowywać różne przepisy z batatami w roli głównej. Ten pochodzi ze strony Blue Apron. Ja użyłam więcej batatów :) Nie przerażajcie się długą listą produktów, bowiem jest to danie jednogarnkowe, mega proste.

SKŁADNIKI 


  • 3/4 szklanki kuskusu
  • 1 bakłażan
  • 2-3 bataty
  • 1 cukinia
  • 4 ząbki czosnku
  • mały kawałek imbiru
  • szczypior
  • 1 cebula
  • 2 łyżeczki kuminu
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • sól, pieprz
  • 1 puszka pomidorów
  • 1 szklanka bulionu warzywnego
  • 1/3 szklanki masła orzechowego


JAK

1. Kuskus zalać w miseczce szklanką wrzątku, dodać szczyptę soli, przykryć.
2. Pokroić w duże kawałki: bakłażan, bataty, cukinię, cebulę, czosnek, imbir, szczypior.
3. W dużym garnku rozgrzać oliwę. Podsmażyć cebulę i bataty. Dodać imbir, czosnek, kumin, cynamon. Chwilę podsmażyć. Następnie dodać: koncentrat, cukinię, bakłażana, sól, pieprz.
4. Dodać: pomidory z puszki, bulion, masło orzechowe. Dusić ok. 10 min - do miękkości batatów - od czasu do czasu mieszając.
5. Podawać na kuskusie, posypać szczypiorem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz