20 kwietnia 2015

CIASTKA-BATONY Z DŻEMEM



Odkąd spróbowałam batoników Fig Bar zakochałam się w nich i zaczęłam szukać przepisu, który pomógłby mi odtworzyć ten smak. Jeszcze się nie udało, ale po drodze znalazłam coś równie ciekawego.
Ten deser zawiera w sobie tyle dobrego, że jest niemal zdrowy :)

SKŁADNIKI 

  • szklanka zmielonych płatków owsianych
  • szklanka mąki pszennej razowej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 łyżek półmiękkiego oleju kokosowego
  • 2 łyżki miodu/ cukru trzcinowego
  • 1 jajko
  • dżem (np. figowy, malinowy, śliwkowy)

JAK?
  1. W dużej misce zmieszać suche składniki, dodać pozostałe, zagnieść. Być może będziecie potrzebowali nieco więcej oleju kokosowego.
  2. Ciasto podzielić na pół, wyłożyć na blaszce, przełożyć dżemem. Wierzchnią warstwę ciasta należy ulepić lub po prostu pokruszyć i docisnąć. 
  3. Piec ok. 25 minut w 180 stopniach. Po wystudzeniu pokroić w kwadraciki. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz